Kelan vaativa lääkinnällinen kuntoutus

Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että kuntoutujalla on sairaudesta tai vammasta huolimatta mahdollisuus tehdä töitä tai selviytyä arkielämän toiminnoista paremmin. Kuntoutujalla on pitkäaikaisen kuntoutuksen tarve, joka johtuu sairaudesta tai vammasta. Vamma tai sairaus voi olla esimerkiksi aivovamma, aivoinfarkti, aivoverenkiertohäiriö, ALS, CP-vamma, lihassairaus, Ms-tauti, Parkinsonin tauti, reuma tai selkäydinvamma. Vaativa lääkinnällinen kuntoutus on Kelan järjestämä, rahoittama ja perustuu kuntoutussuunnitelmaan.

Toteutamme fysioterapian vastaanotolla, koti-, palvelutalo-, asumisyksikkö-, päivätoiminta-, koulu- ja päiväkotikäynteinä. Allasterapian toteutamme tällä hetkellä alihankintana NeuroPirkot Oy: n kautta Hämeenlinnan uimahallissa, Aulangon kylpylässä sekä Tervakosken uimahallissa, toteuttajana Marika Rantanen.

Kuntoutukseen hakeutuminen:
1. Hakeudu lääkäriin julkiseen terveydenhuoltoon. Lääkäri laatii sinulle kuntoutussuunnitelman.
2. Täytä ja lataa tästä Vaativa lääkinnällinen kuntoutus KU 104 lomake
3. Ole yhteydessä meihin ennen hakemuksen lähettämistä, jotta voimme varmistaa kuntoutuksen
aloittamisen ajankohdan.
4. Lähetä lomake ja kuntoutussuunnitelma Kelalle.
5. Odota päätöstä. Kirjallinen päätös saapuu postitse kotiisi. Kela lähettää päätöksen myös
meille. Voit olla itse yhteydessä meihin, tai me olemme yhteydessä sinuun ensimmäisen käynnin
sopimiseksi.

Lisätietoja vaativasta lääkinnällisestä kuntoutuksesta KELA:n sivuilta: https://www.kela.fi/vaativa-laakinnallinen-kuntoutus